Projektleder

PDF-fil:
Ved klik på linket nedenfor åbnes mit CV som en pdf-fil, der kan printes.

Åbn CV pdf-fil

Gå direkte til den uddybende tekst - klik på en af nedenstående overskrifter eller bullets.

LEDELSE

God ledelse bør sikre, at alle ansatte har virksomhedens mål for øje og motivere medarbejderne gennem inddragelse, medindflydelse og en forståelse for individet. Dertil bør god ledelse skabe optimale rammer og arbejdsgange, som sikrer effektiv udførelse af opgaverne og en tryghed hos medarbejderne i selve udførelsen.

Personaleledelse

Som Area Retail Manager i Boii Studios har jeg ansvaret for salget i og driften af forretningerne i Jylland og på fyn. Arbejdet omfatter ydermere ansættelse af butikschefer, assisterende butikschefer, fuldtidsmedarbejdere og deltidsmedarbejdere. Dertil oplæring og udvikling af butikscheferne og afholdelse af MUS-samtaler. Med henblik på at skabe en tryghed hos medarbejderne i driften af forretningerne, har jeg udarbejdet uddybende retningslinjer til de arbejdsopgaver driften omfatter. Dertil har jeg udarbejdet en manual over kassesystemet iPOS. Med et ønske om at nemme vagtplanlægningen for butikscheferne har jeg desuden bygget en vagtplanslægnings-model i Excel, der automatisk udregner medarbejdernes timer. Dertil udarbejder jeg Key Performance Indicators (KPI) baseret på salget og salgsbudgetter samt grafer over salgstallene, der indeholder de sidste par års omsætninger, så udviklingen i forretningerne synliggøres.

Projektledelse

Projektledelse kan tage mange former og jeg har generelt arbejdet med en del ansvarsområder, der bliver uddybet løbende på denne side. For at nævne et par af dem her, har jeg, som projektleder i Cybercity/Telenor, haft ansvaret for at optimere erhvervsområdets processer og systemer, hvor fokus var på optimering af kundeoplevelsen og omkostningsminimering. Som Campaign Manager har jeg ledt kampagneområdet i 8 lande for den sociale medieplatform Momio. Som Art Director har jeg ledt brandingprojekter for forskellige kunder. På Charlottenlund Slot har jeg som Marketing Manager været projektleder på forskellige større events. Som Area Retail Manager i Boii Studios har jeg åbnet nye butikker. Som formand i Beboerforeningen har jeg ledt bestyrelses- og udvalgssamarbejdet mhp varetagelsen af 200 beboeres interesser overfor en udenlandsk opkøber.

Processer

Processer sikrer, at arbejdsgange udføres effektivt og meningsfuldt samt sikrer, at viden ikke går tabt. Som salgskoordinator og dernæst projektleder i Cybercity/ Telenor havde jeg ansvaret for at definerede og redefinerede processer, der optimerede erhvervsområdet. Jeg var i den anledning fast mødeafholder af forskellige optimeringsmøder, hvor jeg arbejdede tæt sammen med ledelsen i Product Management, udviklingsafdelingen samt erhvervssalg og -service. Med henblik på at få medarbejdernes besyv med i optimeringen, oprettede jeg en mail, hvortil medarbejderne kunne sende deres optimeringsforslag. Ved Cybercity’s ISO certificering var jeg dertil intern procesauditør. Som den eneste ansatte i ActivCares marketingafdeling udformede jeg processer til området. I Boii Studios og Moss Copenhagen har jeg tillige udarbejdet retningslinjer til driften af forretningerne.

Systemudvikling

Først som salgskoordinator og dernæst som projektleder i Cybercity/ Telenor lavede jeg analyser af erhvervsområdets faktureringer samt af systemerne og medarbejdernes brug af disse, interne analyser såvel som eksterne hos samarbejdspartneren ISS. Jeg benyttede Excel til at databehandle den indsamlede viden, som jeg analyserede med data mining og data coding teknikker. Med udgangspunkt i analyserne udarbejdede jeg optimeringsløsninger til videreudvikling af CAM systemet og intranettet. Analyserne ledte til en reduktion på 10% i krediteringerne på storkundeområdet. I forbindelse med systemreleases deltog jeg i prioriteringsmøder med udviklingsafdelingen, hvor jeg havde ansvaret for at sikre prioriteringen af erhvervssalgs og -services udviklingsplaner ind i den overordnede udviklingsplan for forretningen. Udviklingsplanen tog afsæt i Return On Investment (ROI). I Momio var jeg ad hoc med inde over udviklingen af platformen, hvor jeg bl.a. optimerede kampagnernes algoritmer.

Forretningsmodeller

En forretningsmodel sikrer, at en virksomhed skaber og leverer værdi til sine kunder, der resulterer i omsætning for virksomheden. På IT-Universitetet læste jeg faget Udvikling af digitale forretningsmodeller med afsæt i bøgerne Business Model Generation, The Lean Startup og Blue Ocean Strategy. Sammen med to medstuderende lavede jeg en ny og forbedret forretningsmodel til en anonym virksomhed, der havde en multi-sided platform. Virksomheden havde skabt et blue ocean og nye spillere var begyndt at dukke op på markedet. Vi fik et 12-tal for projektet, der efterfølgende blev taget i brug af virksomheden. På CBS studerede jeg de mere traditionelle markeds- og forretningsanalyse modeller.

Undervisning

Som underviser i Cybercity kørte jeg to ugers undervisningsforløb i bredbånd, systemer og processer. Som storkunde salgskoordinator underviste jeg tillige de øvrige salgskoordinatorer. Derudover har jeg som yogainstruktør undervist i Fitness World. I alle tilfælde udarbejdede jeg undervisningsmaterialet. Som projektleder i Cybercity/ Telenor holdt jeg jævnligt præsentationer for medarbejderne og ledelsen. Som Debatstyrer for Rådet for sikker trafik holdt jeg debatter med eleverne på de fleste af landets tekniske skoler.

BRAND BUILDING

Et brands identitet bør appellere til målgruppen, skabe genkendelighed og vise troværdigheden i virksomhedens værdiforslag.

Målgrupper & personas

Målgruppeanalyser giver et indblik i, hvordan en virksomheds værdiforslag målrettes til målgruppen. For forfatteren Dokswel M. har jeg lavet målgruppeanalyser af de skønlitterære boglæsere ved brug af metoderne; kvalitative og kvantitative interviews samt spørgeskemaer. Med udgangspunkt i analyserne udviklede jeg personas til brug i markedsføringen. Som marketingkoordinator i ActivCare lavede jeg en målgruppeanalyse og segmentering af vikarbureauets faggrupper, der blev baseret på spørgeskemaer og benyttet til en selvbetjeningsside. Som Debatstyrer for Rådet for sikker trafik holdt jeg debatter med eleverne på de fleste af landets tekniske skoler. Efter debatterne dokumenterede jeg resultatet, der dannede grundlaget til en målgruppeanalyse, som blev benyttet til at skabe rådets TV kampagner.

Designlinjer & psykologi

En designlinje bør vække følelser hos målgruppen, som resulterer i en høj konverteringsrate. I udarbejdelsen af designlinjer arbejder jeg derfor med psykologiske virkemidler som reptilhjernen og den emotionelle samt rationelle hjerne. Tillige har jeg fokus på indlæringskurven og menneskers behov for goal gradient og mastery. Jeg arbejder med en metodisk designtilgang, der tager højde for gestaltlovenes principper og det centrale samt perifere syn. Jeg arbejder ligeledes med moodboards, grids, broken grids, wireframes, mock-ups og prototyper.

Webdesign & udvikling

Som Art Director og front-end udvikler har jeg udarbejdet hjemmesider til forskellige kunder som stylisten Kjærs, den syrealistiske forfatter Dokswel M., meditationscenteret Indre Ro, cykelforretningen The Fixiest og LARM galleri m.fl.. Når jeg udvikler hjemmesider, der skiller sig ud fra de gængse CMS skabeloner, programmerer jeg ofte siderne fra bunden af i en kode-editor med HTML, CSS og JavaScript. Derudover benytter jeg CMS skabeloner, hvor jeg f.eks. har udviklet en webshop i content management systemet Adobe Business Catalyst til The Fixiest og for beboerforeningen en hjemmeside med en log-in funktionalitet i WordPress. Du kan læse mere om og se billeder af udvalgte hjemmesider under menupunktet Art Director/ programmør.

Usability & User Experience(UX)

Med afsæt i målgruppeanalyser og brugertests, har jeg brugt dele af min tid på IT-Universitetet på at undersøge konverteringsraten bag et oplevelsesbaseret design vs. et gængs design. Undersøgelserne viste en klar tendens til, at nogle produkter har en højere konverteringsraten med et oplevelsesbaseret design. Brugertests kan bl.a. benyttes til at sikre brugervenligheden, når der brydes med det gængse og til at måle følelserne og konverteringsraten hos målgruppen. Mit afsluttende projekt på IT-Universitetet indeholdt bl.a. brugertests og jeg fik et 12-tal for projektet. Min erfaring omfatter følgende brugertest: Concurrent & Retrospective Think Aloud (CTA/ RTA), Bipolar Emotional Response Test (BERT), A/B splittest, Net Promoter Score (NPS), System Usability Scale (SUS), Task Succes, Time on Task, Efficiency, Card sorting og den branche baserede Get-it test.

Printdesign & Photo Shoot

Som marketingkoordinator i ActivCare designede og forfattede jeg annoncer og forsider til magasinerne Sygeplejersken og FOA, en messestand, brochurer, plakater og kuglepenne. I Momio designede og forfattede jeg en salgspræsentation til brug overfor mediebureauer og kunder og deslige designede og forfattede jeg kampagnernes afsluttende rapporter. Til Dokswel M. har jeg designet bogomslaget til bogen Rio Is Melting. For Kjærs og Indre ro har jeg designet visitkort og plakater. Til Indre ro har jeg også designet en brochure og en storskærmsreklame. Dertil har jeg designet invitationer for Charlottenlund Slot og Ulandsforeningen Svalerne. For Indre Ro og ActivCare var jeg tillige ansvarlig for photo shoots og forhandlingen af kontrakter med modeller og fotografer.

Butiksåbning & indretning

Som Area Retail Manager i Boii Studios har jeg åbnet nye butikker i Århus, Aalborg og Odense. Opgaverne omfatter bl.a. scouting af lokaler, ansættelse af håndværkere til renoveringer samt tilsyn af renoveringer. Tillige omfatter opgaverne opbygning og indretning af butikkerne. Som Executive Assistant i Boii Studios var jeg, i opstarten af brandet, med inde over designet af den første kollektion til butikkerne og produktionen i Tyrkiet. Som Visual Merchandiser i Moss Copenhagen havde jeg ansvaret for den visuelle identitet i de 6 butikker i København. Desuden var jeg flere gange i butikkerne i Jylland og på Fyn, bl.a. i forbindelse med at jeg designede en ny måde at præsentere smykkerne på. I samarbejde med ejeren ommøblerede jeg alle butikkerne i landet og indrettede nye i Aalborg og på Amagertorv i København. Dertil indrettede vi en messestand i Bella Centeret. Som Area Retail Manager i Boii Studios har jeg ligeledes det overordnede ansvar for den visuelle identitet i butikkerne i Jylland og på Fyn. Du kan se billeder af arbejdet under menupunktet Visual Merchandiser.

SALG & MARKEDSFØRING

En salgsstrategi bør danne grundlaget for en god købsoplevelse, som resulterer i mest mulig salg for virksomheden og optimalt set en anbefaling. Markedsføringen bør dertil nå målgrupperne, hvorend de befinder sig; indoor, outdoor og digitalt.

Mediestrategi

Som PR Manager for David Andersen lagde jeg medieplanen til designerens modeshow i Royal Copenhagen og var kontaktperson til medierne. For Dokswel M. har jeg udarbejdet en digital mediestrategi til; SEO, Google AdWords, Facebook og Instagram. Som marketingkoordinator i ActivCare lagde jeg medieplanen til områderne indoor, outdoor og digitalt og var kontaktperson til mediebureauet og aviser.

Digital markedsføring

Som Campaign Manager for den sociale medieplatform Momio var jeg ansvarlig for kampagneområdet i de 8 lande platformen opererer i. Jeg udviklede kampagner til platformens avatars og kampagner for salgspartnerne WarnerMedia, NENT og øvrige mediebureauer. Arbejdet omfattede forhandling af priser, konceptudvikling af kampagner, udarbejdelse af grafikker og tekster, samarbejde med oversættere, opsætning, kampagnestyring og evaluering af reach, engagement, views, CTR og VTR m.m.. Kampagnerne blev lavet for forskellige filmhuse, tv-producenter og legetøjsfabrikanter eksempelvis 20th Century Studios, Cartoon Network og Schleich. I Momio byggede jeg tillige forskellige modeller i Excel fx. justerbare prisark med valutaberegninger, views, CPM’s og procentsatser. Dertil lavede jeg benchmarks over kampagnerne og grafer over brugertallene. For Charlottenlund Slot lavede jeg nyhedsbreve i Campaign Monitor og opslag på Facebook og LinkedIn. I ActivCare arbejdede jeg med Google Analytics og Facebook.

Salgsstrategi

En god købsoplevelse bør tage højde for alle aspekter af et salg. Som Area Retail Manager i Boii Studios arbejder jeg bl.a. med udvikling af medarbejdernes evner til at skabe nærværende relationer til kunderne. Som Visual Merchandiser i Moss Copenhagen arbejdede jeg med silent salesmanship i form af at give kunderne en god oplevelse med præsentationen af varerne og atmosfæren i butikkerne. I Momio var mit fokus som Campaign Manager, at skabe oplevelsesbaserede kampagner som brugerne ønskede at interagere med. Flere af kampagnerne satte engagement rekorder. Som Art Director og programmør har jeg arbejdet med at skabe oplevelsesbaserede hjemmesider, der blev målrettet til at give de specifikke målgrupper en oplevelse i interaktionen med hjemmesiderne. I Cybercity/ Telenor arbejdede jeg, som storkunde salgskoordinator, med fortsættelsen af den gode købsoplevelse efter kontraktindgåelse.

Loyalitetsstrategi

Loyale kunder kan ses på bundlinjen. Loyalitet kan ikke blot opnås gennem design og kommunikation, det kan tillige være vigtigt løbende at præsentere kunderne for et værdiforslag, der sikrer, at brandet altid er kundernes foretrukne valg. Loyalitet kan eksempelvis opbygges med nyhedsbreve, events og ved personificering. Som marketingkoordinator i ActivCare udviklede jeg sammen med ledelsen et loyalitetsprogram i form af en selvbetjeningsside, der blev målrettet efter den enkelte vikar. Siden indeholdt faglige informationer, eksempelvis lønsedler, overenskomster og dertil konkurrencer, hvor deltagelsen tog afsæt i antallet af arbejdstimer. I ActivCare udarbejdede jeg tillige modeller i Excel med diagrammer over vikarforbruget.

Events

For Charlottenlund Slot opsatte og afholdt jeg som Marketing Manager flere events, blandt andet en housewarming for 200 personer med optrædender fra Søs Fenger og Caspar Phillipson, events med IT-branchen og politikere, IT events for kommunerne og KL, en julefrokost for virksomhederne på slottet m.fl. For Ulandsforeningen Svalerne var jeg med til at lede et velgørenhedsevent og som bestyrelsesmedlem i Cybercity Vinforening var jeg medarrangør af events på Noma, Formel B, La Buca m.fl.

Indkøb & sponsorater

For Boii Studios og Momio prissatte jeg tøj og accesories. For Charlottenlund Slot forhandlede og indkøbte jeg Royal Copenhagen service til 100 personer, Lyndby vaser, vinglas samt kokke, tjeneren og mad til events m.m.. I Moss Copenhagen indkøbte jeg interiør til butikkerne. For ActivCare købte jeg en messestand og merchandise samt gevinster til konkurrencer, eksempelvis slotsophold. For David Andersen indhentede jeg, som PR Manager, sponsorater til designerens modeshow og udstilling i Royal Copenhagen, hvor jeg fik B&O til at sponsorere fjernsyn, Sushitarian sushi og Le Mont Martre franske konditorkager. Som formand i beboerforeningen fik jeg udlejer til at sponsorerer planter til gården, juletræer og julebelysning.